Welcome to cacamerbahentamsaja™...ada apa-apa request post je kat chatbox aku..kalo leh saya tunaikan.heee...harap kamu enjoy dalam blog yang tak seberapa nie....hee..tima kasih pada 5zal dan Dj Farrel yg memberi ispirasi kepada saya untuk membuat blog nie...any problem contact me at atokkwhutt@yahoo.com assalamualaikum
Welcome to cacamerbahentamsaja™,jom sembang disini,sila jaga tutur kata anda,enjoy...assalamualaikum

Pengikut CMHS

Tuesday, March 17, 2009

Filem arahan Apek ditayang Jun

Rap
PENAMPILAN pelakon dan pelawak, Saiful Apek cukup sinonim dengan watak komedi.

Sejak sedekad lalu, sudah lebih 30 judul filem dibintangi sama ada sebagai pelakon utama ataupun bintang undangan.

Lagi Lagi Senario dan Cicakman antara dua filem lakonannya yang berjaya mencatat kutipan tertinggi, masing-masing melebihi RM5 juta.

Tidak cukup dengan lakonan, Saiful Apek mengembangkan bakat dalam pengacaraan, penyampai radio, penyanyi dan seterusnya pengarah filem.

Buah tangan pertamanya, filem Shh...Dia Datang yang diterbitkan Noradz Productions Sdn Bhd dengan kerjasama syarikatnya, Gitu Gitu Production Sdn Bhd, kini dalam proses untuk disiapkan.

Filem itu dianggarkan membabitkan peruntukan RM2.5 juta.

Saiful Apek berkata, filem itu kini dalam proses suntingan di Bangkok, Thailand dan jika tiada aral dijadualkan untuk tayangan pada Jun ini.

"Beberapa proses suntingan filem itu terpaksa dilakukan di sana. Malah, Bangkok memang menjadi destinasi pilihan kebanyakan karyawan seni Asia untuk proses memindahkannya ke filem.

"Bukan negara kita tidak ada, cuma kemudahannya masih baru justeru kepakarannya agak kurang. Proses berkenaan dibuat selepas mengambil kira beberapa faktor seperti kos yang tidak jauh bezanya.

"Filem ini turut menggunakan 10 peratus imej janaan komputer (CGI). Ia dilakukan dengan kerjasama Yusry Abdul Halim.



"Penggunaan CGI sedikit sebanyak dapat membantu filem ini dari aspek perspektif yang baru, selain memberi kesan tersendiri kepada penonton yang menyaksikan beberapa babak kecil membabitkan letupan dan kemalangan," katanya.

Filem berkenaan memaparkan penggambaran yang berlaku dalam penggambaran lain.

Beberapa watak dalam filem ini ingin menghasilkan filem berjudul Samseng. Dalam usaha mereka hendak menghasilkan filem itu, timbul pelbagai insiden lucu membabitkan produser yang berstatus Datuk dan Datin, pekerja filem, pengarah serta pelakon barunya.

Antara pelakon yang menjayakan filem ini, selain Apek sendiri ialah Aaron Aziz, Shukery Hashim, Kuna, Khatijah Tan, Zami Ismail, Ahmad Busu, Imuda, Datuk Jalaludin Hassan dan Airis Yasmin.

Pembabitannya sebagai pengarah menerusi filem itu menimbulkan tanda tanya banyak pihak berhubung karya yang diilhamkan produser, Datuk Adzhar Sulaiman.

Malah, ada yang menjangkakan Saiful Apek akan menumpukan bidang pengarahan tidak lama lagi.

"Saya memang menaruh harapan yang tinggi terhadap filem pertama ini. Saya juga mahu membalas kepercayaan Norads Production dan Datuk Adzhar untuk mencipta impak tersendiri dalam filem yang menggunakan format tiga kamera dalam satu masa itu.

"Saya banyak membuat rujukan dan mendapat panduan daripada sahabat yang terbabit dalam bidang ini seperti Afdlin Shauki yang memang diketahui mempunyai banyak pengalaman berlakon dan mengarah," kata Apek pemenang Artis Komedi Lelaki Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2007.

Pengalaman membabitkan diri selain berlakon dalam drama mahupun filem dengan genre komedi memudahkannya menghasilkan filem berkenaan.

Dia mengakui cukup selesa terbabit dalam bidang komedi.

Apek yang pernah berlakon dalam 11 filem dalam masa setahun mengakui agak penat sehingga menimbulkan kesedaran kualiti lebih penting daripada kuantiti.

Mengulas mengenai gandingan bersama peserta Raja Lawak musim kedua, Nabil dalam filem komedi Sifu & Tongga, Apek menyifatkan ia satu permulaan yang baik memandangkan watak dan jalan cerita yang berbeza daripada lakonan sebelumnya.

Teraju utama sitkom keluarga TV9, Nana Tanjung arahan Prof Madya A Razak Mohaideen itu turut membintangi sitkom Otai dan filem Kecoh Betul yang dijadualkan tayangannya penghujung tahun ini.

Dia juga terbabit dalam filem komedi, 4 Madu serta Cicak-Man 3 dan Dia Datang Lagi yang dijadualkan penggambarannya penghujung tahun ini.

blog comments powered by Disqus