Welcome to cacamerbahentamsaja™...ada apa-apa request post je kat chatbox aku..kalo leh saya tunaikan.heee...harap kamu enjoy dalam blog yang tak seberapa nie....hee..tima kasih pada 5zal dan Dj Farrel yg memberi ispirasi kepada saya untuk membuat blog nie...any problem contact me at atokkwhutt@yahoo.com assalamualaikum
Welcome to cacamerbahentamsaja™,jom sembang disini,sila jaga tutur kata anda,enjoy...assalamualaikum

Pengikut CMHS

Sunday, March 15, 2009

Makin intim di luar lokasi


Farid Kamil dan Lisa Surihani.

Farid, Lisa terima takdir jika bertemu jodoh

BANYAK persamaan antara dua bintang yang terus mencuri perhatian ramai ini - Farid Kamil dan Lisa Surihani. Mereka bukan saja sering digandingkan bersama menerusi lakonan dalam filem dan drama, tetapi kerjaya seni turut diuruskan syarikat sama, Metrowealth Movies Productions (MMP), bahkan kedua-duanya diangkat sebagai Wajah Eksklusif Astro Megadrama, baru-baru ini.

Selain itu, Farid dan Lisa juga semakin gah di hati peminat apabila kedua-duanya dinobatkan sebagai finalis Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2008 sehingga Farid kembali tersenarai menerusi kategori Pelakon Filem Lelaki Popular apabila namanya pernah ‘tergelincir’ pada ABPBH musim lalu, manakala Lisa yang baru setahun jagung bergelar artis, selesa dalam kelompok Top 5 kategori Artis Baru Wanita Popular.

Justeru, pasangan ‘merpati dua sejoli’ ini tidak dapat lari daripada kenyataan apabila sering menjadi usikan peminat dan media massa yang melabelkan mereka sebagai pasangan sedang hangat bercinta, gara-gara sering kelihatan bersama ketika waktu kerja mahupun di luar lokasi. Bukan sekadar ungkapan klise - cinta lokasi, namun apabila diperhatikan kemesraan Farid dan Lisa, seolah-olah ada satu perasan yang tersembunyi!



Apabila beraksi di layar lebar mahupun di kaca TV, mereka kelihatan secocok, bahkan ketika menjayakan sesi fotografi bersama B*Pop Isnin lalu, sedikitpun tidak kelihatan kekok apabila kedua-duanya diminta supaya beraksi manja dan romantik sekalipun ibu Lisa setia menemani anak gadisnya itu sepanjang fotografi berkenaan, seolah-olah memberi petanda awal ‘merestui’ hubungan rapat yang terjalin antara Lisa dan Farid.

Lazimnya, pasangan artis akan memberikan pose plastik semata-mata untuk meraih publisiti media massa dalam usaha menaikkan rating filem mahupun drama lakonan kedua-duanya, namun apa yang dipamerkan Lisa dan Farid, tidak keterlaluan jika mentafsir kemesraan mereka ikhlas, bukannya dibuat-buat, sekali gus aksi dirakamkan jurugambar menceritakan segala-galanya, mungkin ada ‘sesuatu’ di antara mereka.

Pun begitu, atas dasar profesionalisme atau berprasangka peminat meluat sekiranya artis kesayangan mereka memadu kasih, perasaan cinta yang mungkin terpancar di sanubari masing-masing terpaksa dipendamkan begitu saja, namun mungkin mereka juga tidak pernah jemu menanti ketika dan saat sesuai merungkai ‘sesuatu’ yang dimaksudkan tadi.

Selepas putus cinta dengan pelakon dan model cantik, Irma Hasmie suatu ketika dulu, Farid mengakui sehingga hari ini dia belum memiliki hati seorang wanita yang layak digelar kekasih. Namun, Farid dengan pantas menolak untuk memberikan sebarang komen apabila bekas kekasihnya itu dikatakan menemui cinta baru bersama juara Raja Lawak musim kedua, Nabil.

Melihat pada keintiman Farid bersama Lisa yang semakin hari terus menemui keserasian, tidak mustahil suatu hari nanti mereka bakal menjadi pasangan kekasih. Adakah pernah terdetik di hati Farid memilih Lisa sebagai cinta barunya?

“Sebagai lelaki, saya akui pakej yang dimiliki Lisa adalah sesuatu yang menarik perhatian. Semakin lama saya bekerja dengan Lisa, kami jadi semakin rapat, semakin mengenali hati budinya dan terus selesa untuk berkawan dengannya. Lazimnya, sebelum sesuatu hubungan yang serius itu terjalin, peringkat pertama, pasangan berkenaan berkawan baik.

“Namun, jika ditakdirkan suatu hari nanti hubungan rapat antara saya dan Lisa tiba-tiba ‘terbabas’ (membabitkan perasaan), perkara itu adalah di luar jangkaan. Sebarang perasaan yang bakal wujud tidak boleh dipaksa atau dibendung, ia datang sendiri. Tapi, buat masa ini, antara saya dan Lisa, kami selesa sebagai kawan baik. Sekiranya jatuh hati dengannya suatu hari nanti, semua itu kerja Tuhan.

“Tapi, terus-terang, fokus saya ketika ini kepada kerjaya, bukan cinta semata-mata. Biarlah saya sukses dan mencapai cita-cita, kemudian jika ada jodoh, saya terima seadanya. Bukan saya maksudkan Lisa adalah jodoh saya, tapi dengan sesiapa saja, insya-Allah,” kata Farid yang memberi petanda tidak mahu berpura-pura apabila berbicara soal perasaannya terhadap Lisa.

Selesa bekerja dengan Metrowealth

BERCAKAP mengenai soal kerja, Farid baru selesai membintangi filem terbarunya, Evolusi KL Drift 2 dan bermula 12 Mac lalu, dia kembali sibuk di lokasi menjayakan drama bersiri, 3 Janda sebanyak 26 episod, sekali gus bergandingan dengan Lisa. Dia juga memiliki syarikat sendiri, Untitled Art Works Sdn Bhd yang bertanggungjawab dalam urusan penghasilan skrip termasuk skrip Remp-It V3 yang pertama kali menyaksikan Farid bergelar sutradara.

Kini, Farid kembali bernaung di bawah pengurusan MMP selama tiga tahun sehingga 2010. Namun, sebelum itu, sebaik tamat kontrak dengan MMP, sekitar 2007, Farid cuba bergerak sendiri. Farid akui, perjalanan seninya ketika itu sedikit kabur apabila kariernya tidak diurus dengan sempurna, sekali gus dia ‘tergelincir’ dalam senarai Top 5 ABPBH 2007.

“Apabila saya kembali ke pangkuan MMP, penerbitnya, David Teo terus memberi saya peluang sebagai pengarah Remp-It V3. Bagi saya, kita sewajarnya menghormati keputusan majikan kerana mereka tahu apa yang terbaik untuk kita. Sekiranya wujud sebarang masalah, sebaik-baiknya berbincanglah dari hati ke hati bersama majikan, jangan terus menghukum mereka. Sebagai bukti, saya dapat rasai perubahan dalam karier,” kata Farid lagi.

Lisa nafi jatuh hati pada Farid

BAGI Lisa pula, sebaik putus cinta dengan anak pak menteri suatu ketika dulu, dia turut mengakui belum lagi bertemu cinta baru. Tapi, bagaimana pula perasaannya terhadap Farid, kemesraan mereka semakin terserlah sejak akhir-akhir ini?

“Saya ni selesa berkawan dengan semua orang. Apabila saya pandang Farid, saya menghormatinya sebagai artis senior, dia banyak memberi tunjuk ajar. Kami memang berkawan, tapi sekadar sesama teman artis, tidak terbit sebarang perasaan pun,” kata Lisa yang masih berlapik apabila berbicara soal hatinya.

Sekiranya perasan sebagai seorang kawan tiba-tiba beralih kepada kasih, sayang dan cinta terhadap Farid, adakah Lisa tetap menolaknya?

“Suatu hari jika wujud perasan sayang ke, kasih mahupun cinta terhadapnya (Farid), itu ketentuan Tuhan, saya reda. Yang penting nawaitu, sekarang fokus saya terhadap kerja dan keluarga, manakala cinta bukan keutamaan. Cinta akan datang apabila tiba masanya,” kata Lisa merungkai ‘sesuatu’ yang terjalin antara dia dan Farid sekalipun masih ada tanda tanya.

Duta Lip Ice ini semakin melonjak popularitinya sehingga Astro mengambilnya sebagai ‘jenama’ sekalipun dia masih terlalu hijau dalam industri hiburan. Lazimnya populariti yang naik mendadak, akan cepat merudum, apa komen Lisa?

Cuba elak ditimpa kontroversi

"IA satu kemungkinan yang boleh berlaku, kita tak boleh nak jangka, bergantung kepada rezeki masing-masing. Pandangan saya secara peribadi, bertahan lama atau cepat merudum populariti seseorang itu, bergantung kepada artis itu sendiri. Sekiranya banyak terdedah kepada kontroversi, lebih membuka ruang, dirinya tidak bertahan lama. Harap-harap perkara seumpamanya tidak berlaku ke atas diri saya,” katanya.

Mengenai pencalonannya dalam ABPBH 2008, Lisa sangat bersyukur dengan sokongan peminat. Dia tidak mahu lalai dengan pencapaiannya hari ini.

“Untuk tahun mendatang, saya harap akan terus mendapat sokongan peminat. Kejayaan hari ini, saya akan jadikan ‘booster’ untuk terus memberikan yang terbaik kepada peminat, saya tidak mahu menghancurkan kepercayaan dan sokongan mereka,” kata Lisa yang terus menyimpan cita-cita bergelar peguam bertauliah suatu hari nanti, sekali gus mewarisi firma guaman milik arwah ayahnya.

ABPBH edisi ke-22 akan berlangsung di Arena of Stars, Genting Highlands pada 12 April depan secara langsung di TV3 dan HotFM bermula jam 9 malam. Anugerah ini terus mengekalkan tradisi prestij, meriah, glamor dan bergaya di samping penajaan daripada pelbagai sektor korporat antaranya Edaran Tan Chong Motors untuk kereta jenama Nissan, Rafflesia - The Pearl Centre, Pos Malaysia Berhad dan Empire Classic Furniture.

INFO: Farid Kamil

  • NAMA PENUH: Farid Kamil Zahari
  • TARIKH LAHIR: 5 Mei 1981
  • ASAL: Alor Star, Kedah
  • KELUARGA: Anak sulung daripada lima beradik
  • DARAH CAMPURAN: Ayah (Melayu), ibu (Siam dan Arab)
  • PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda Seni Layar (Kepujian) dari Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, Selangor
  • FILEM: 7 Perhentian, Remp-It, Anak Halal, Evolusi KL Drift 2, Estet dan Papadom
  • FILEM ARAHAN: Remp-It V3
  • DRAMA: Enigma, Begitulah Cinta, Fakulti, Takdir Yang Terindah dan 3 Janda
  • PENCAPAIAN: Anugerah Bakat Muda Seni Filem (Pelakon) pada Anugerah Seni Negara Ke-8 dan Wajah Eksklusif Astro Megadrama


INFO: Lisa Surihani
  • NAMA PENUH: Lisa Surihani Mohamed
  • TARIKH LAHIR: 23 Mac 1986
  • ASAL: Kuala Lumpur
  • KELUARGA: Anak keempat daripada lima beradik (perempuan tunggal)
  • DARAH CAMPURAN: Ayah (Melayu dan Bugis), ibu (Melayu dan Bugis)
  • PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (Kepujian) dari University of Aberystwyth, Wales, United Kingdom (UK)
  • FILEM: Good Bye Boys, I’m Not Single, Cyber X Ancaman Penggodam, Jangan Pandang Belakang Congkak, Remp-It V3 dan Kapoww
  • DRAMA: Obsesi, 3 Janda, Anak Merdeka, Mataku Nampak Hantu dan Ponti Anak Remaja
  • TEATER: www.puterigunungledang.com.my
  • PENCAPAIAN: Pelakon Harapan Wanita Terbaik pada Festival Filem Malaysia ke-21 (FFM21) dan Wajah Eksklusif Astro Megadrama
blog comments powered by Disqus